Servise giren aracın, önce lastiklerin durumuna bakılır. Sonrasında, ekseninde çevrilmek suretiyle jantta vuruk veya lastiklerde tel kırıklığı olup olmadığı gözden geçirilir. Sökülen lastikler bilgisayarlı balans makinesinde 55 kilometre hızla dündürülür.
Zamanla aşınmadan dolayı dengesi bozulmuş lastiklerin iş görmeleri için jant kenarına kurşun çakılıyor. Dışa statik, içe dinamik tesirli ağırlıklar konuluyor. Bunlar 5 gramla 60 gram arasında değişiyor.
Artan hızlarda direksiyonda meydana gelen titremeler, aracın balans ayarı istediğinin en önemli göstergesidir. Patlayan lastiğe yapılan yama bile balans ayarı gerektirebilmektedir.
Balans ayarı yapılmış araç bu kez rot kanalına giriyor. Tekerlekleri boşaltılan araç oynak döner tabloya oturtuluyor ve rot ayarına başlanıyor. Tekerlekleri sallamak suretiyle ön takımın sağlamlığı kontrol edilirken, rotiller, rot başları, amortisörler, süspansiyon durumu ve öteki yürüyen aksamla ilgili hassas noktalar güzden geçiriliyor.
Tekerlekler üzerine takılan sensörlerle bilgisayar ekranında aracın durumu bir kez daha gürüldükten sonra, norm dışına çıkmış ün ve arka rot açılarıyla kamber kastel açıları fabrika çıkış ölçülerine uygun hale getiriliyor.
© 2024 Denizli Nokta Otomotiv San.Tic.Ltd.Şti.